- Classificació dels recursos naturals
- Les energies: producció i consum d’energia al món, Europa, Espanya i Catalunya
- El petroli
- El carbó
- El gas natural
- L’energia nuclear
- Les energies renovables
- Exercici de síntesi sobre les energies
- Recursos geològics no energètics
- Recursos biològics: boscos, oceans i biodiversitat
- Ús o abús dels recursos: l’empremta ecològica i el desenvolupament sostenible
- Competències i sabers a partir del curs 2023-24
Forma part del bloc 2: Medi ambient i paisatges. PAU 23-24:
L’estudiant ha de conèixer els principals tipus de recursos naturals al món i la seva capacitat de renovació, així com la desigualtat en la seva distribució geogràfica i consum. Ha de tenir noció de les principals fonts energètiques existents i dels avantatges i inconvenients de la seva utilització, així com conèixer els trets principals dels models energètics que es proposen per a un futur.
També ha de tenir una visió de quines són les principals fonts energètiques consumides a Catalunya i la seva problemàtica.
PAU anys anteriors:
L’estudiant ha de conèixer i saber localitzar en un mapa les grans unitats de relleu de Catalunya i Espanya, així com les característiques i abast geogràfic dels grans tipus de clima i vegetació. En el cas de Catalunya ha de saber descriure els trets característics (relleu, clima i vegetació) dels principals paisatges catalans (alta muntanya, muntanya mitjana, terra baixa, costa,...).
L’estudiant ha de conèixer també els principals tipus de recursos naturals al món i la seva capacitat de renovació, així com la desigualtat en la seva distribució geogràfica i consum. Ha de tenir noció de les principals fonts energètiques existents i dels avantatges i inconvenients de la seva utilització, així com conèixer els trets principals dels models energètics que es proposen per a un futur. També ha de tenir una visió de quines són les principals fonts energètiques consumides a Catalunya i la seva problemàtica.
Els estudiants han de comprendre el concepte de sostenibilitat ambiental i des d’aquesta perspectiva analitzar l'impacte de les principals crisis ecològiques (efecte hivernacle, disminució capa d’ozó, contaminació de l’aire i l’aigua, producció de residus, desertització,...) a Catalunya i Espanya.