- ACTIVITAT INICIAL del bloc 2 (Unitats C,D;E): Com ho fem per analitzar un paisatge ? Paisatges naturals i paisatges antròpics
- Els orígens geològics de la Península Ibèrica.
- Unitats de relleu d’Espanya, litoral i xarxa hidrogràfica
- Unitats de relleu de Catalunya, litoral i xarxa hidrogràfica
- Factors i elements del clima, i la seva influència a la Península Ibèrica.
- Climes i biomes d’Espanya
- Climes i biomes de Catalunya
- Competències i sabers a partir del curs 2023-24
Forma part del Bloc 2 de les PAU: Medi ambient i paisatges.
PAU 23-24:
L’estudiant ha de conèixer i saber localitzar en un mapa les grans unitats de relleu de
Catalunya i Espanya, així com les característiques i abast geogràfic dels grans tipus de
clima i vegetació.
En el cas de Catalunya ha de saber descriure els trets característics
(relleu, clima i vegetació) dels principals paisatges catalans analitzant de manera
específica en el cas català la problemàtica de les àrees de muntanya i del litoral
- Alguns aspectes d'aquesta problemàtica es tracten a l'apartat d'agricultura
PAU anys anteriors
L’estudiant ha de conèixer i saber localitzar en un mapa les grans unitats de relleu de Catalunya i Espanya, així com les característiques i abast geogràfic dels grans tipus de clima i vegetació. En el cas de Catalunya ha de saber descriure els trets característics (relleu, clima i vegetació) dels principals paisatges catalans (alta muntanya, muntanya mitjana, terra baixa, costa,...).
L’estudiant ha de conèixer també els principals tipus de recursos naturals al món i la seva capacitat de renovació, així com la desigualtat en la seva distribució geogràfica i consum. Ha de tenir noció de les principals fonts energètiques existents i dels avantatges i inconvenients de la seva utilització, així com conèixer els trets principals dels models energètics que es proposen per a un futur. També ha de tenir una visió de quines són les principals fonts energètiques consumides a Catalunya i la seva problemàtica.
Els estudiants han de comprendre el concepte de sostenibilitat ambiental i des d’aquesta perspectiva analitzar l'impacte de les principals crisis ecològiques (efecte hivernacle, disminució capa d’ozó, contaminació de l’aire i l’aigua, producció de residus, desertització,...) a Catalunya i Espanya.