- ACTIVITAT INICIAL. La ciutat com a ecosistema
- La ciutat: definició, funcions i morfologia
- Ciutat i territori
- Desequilibris i desigualtats a les ciutats
- Planificació urbana i participació ciutadana
- Els paisatges urbans
- ACTIVITATS D'ESTRUCTURACIÓ I APLICACIÓ. Alternatives: la ciutat sostenible
- Competències i sabers
Aquests continguts formen part del bloc 3. Catalunya i Espanya. Territori i societat. PAU 23-24
L’alumnat ha de conèixer l’origen del desenvolupament de les ciutats i les seves funcions. Ha de ser conscient dels processos de fragmentació social a l’interior de les ciutats, així com dels diferents models de creixement urbanístics existents i la relació amb la sostenibilitat ambiental de les ciutats
En anys anteriors, aquest bloc formava part del bloc 4. La població i el sistema urbà: dinàmica, diversitat i desigualtat
L’alumnat ha de conèixer els trets característics de la distribució geogràfica de la població al món. Reconèixer les principals estructures i dinàmiques demogràfiques de les poblacions en relació amb el nivell de desenvolupament econòmic i social així com els diferents instruments (índexs, taxes, etc.) utilitzats en la seva anàlisi. Ha de saber els trets essencials que defineixen les característiques de la població catalana i espanyola, la seva dinàmica recent i els principals aspectes de les polítiques demogràfiques que s’apliquen en el marc de la UE.
L’alumnat ha de conèixer l’origen del desenvolupament de les ciutats i les seves funcions, i tenir noció de l’estructura de la xarxa mundial de ciutats. Ha de ser conscient dels processos de fragmentació social a l’interior de les ciutats, així com dels diferents models de creixement urbanístics existents i la relació amb la sostenibilitat ambiental de les ciutats.