11 d’octubre 2023

L. Ciutats

  1. ACTIVITAT INICIAL. La ciutat com a ecosistema
  2. La ciutat: definició, funcions i morfologia
  3. Ciutat i territori
  4. Desequilibris i desigualtats a les ciutats
  5. Planificació urbana i participació ciutadana
  6. Els paisatges urbans
  7. ACTIVITATS D'ESTRUCTURACIÓ I APLICACIÓ. Alternatives: la ciutat sostenible
  8. Competències i sabers

Aquests continguts formen part del bloc 3. Catalunya i Espanya. Territori i societat. PAU 23-24


L’alumnat ha de conèixer l’origen del desenvolupament de les ciutats i les seves funcions. Ha de ser conscient dels processos de fragmentació social a l’interior de les ciutats, així com dels diferents models de creixement urbanístics existents i la relació amb la sostenibilitat ambiental de les ciutats


En anys anteriors, aquest bloc formava part del bloc 4. La població i el sistema urbà: dinàmica, diversitat i desigualtat

L’alumnat ha de conèixer els trets característics de la distribució geogràfica de la població al món. Reconèixer les principals estructures i dinàmiques demogràfiques de les poblacions en relació amb el nivell de desenvolupament econòmic i social així com els diferents instruments (índexs, taxes, etc.) utilitzats en la seva anàlisi. Ha de saber els trets essencials que defineixen les característiques de la població catalana i espanyola, la seva dinàmica recent i els principals aspectes de les polítiques demogràfiques que s’apliquen en el marc de la UE.

L’alumnat ha de conèixer l’origen del desenvolupament de les ciutats i les seves funcions, i tenir noció de l’estructura de la xarxa mundial de ciutats. Ha de ser conscient dels processos de fragmentació social a l’interior de les ciutats, així com dels diferents models de creixement urbanístics existents i la relació amb la sostenibilitat ambiental de les ciutats.