- ACTIVITAT INICIAL: Quina imatge tenim de la població mundial ?
- Fonts de la demografia
- La dinàmica de la població
- Els moviments migratoris
- Les polítiques migratòries
- L’estructura de la població
- Sexes i edats
- L'estructura familiar
- Estructures sòcioeconòmiques
- La societat diversa: entorns confortables per a tothom.
- La classe social
- El gènere
- Multiculturalisme i interculturalisme
- ACTIVITATS D'ESTRUCTURACIÓ I APLICACIÓ. La població a Espanya i Catalunya
- Competències i sabers
Aquests continguts formen part del bloc 3. Catalunya i Espanya. Territori i societat
L’alumnat ha de conèixer les principals estructures i dinàmiques demogràfiques de les poblacions en relació amb el nivell de desenvolupament econòmic i social així com els diferents instruments (índexs, taxes, etc.) utilitzats en la seva anàlisi. Ha de saber els trets essencials que defineixen les característiques de la població catalana i espanyola, així com la seva dinàmica recent.
En edicions anteriors de les PAU aquests continguts formaven part del bloc 4. La població i el sistema urbà
L’alumnat ha de conèixer els trets característics de la distribució geogràfica de la població al món. Reconèixer les principals estructures i dinàmiques demogràfiques de les poblacions en relació amb el nivell de desenvolupament econòmic i social així com els diferents instruments (índexs, taxes, etc.) utilitzats en la seva anàlisi. Ha de saber els trets essencials que defineixen les característiques de la població catalana i espanyola, la seva dinàmica recent i els principals aspectes de les polítiques demogràfiques que s’apliquen en el marc de la UE.
L’alumnat ha de conèixer l’origen del desenvolupament de les ciutats i les seves funcions, i tenir noció de l’estructura de la xarxa mundial de ciutats. Ha de ser conscient dels processos de fragmentació social a l’interior de les ciutats, així com dels diferents models de creixement urbanístics existents i la relació amb la sostenibilitat ambiental de les ciutats.