29 de gener 2024

SA09. Relleu, clima i problemes ambientals de la Península Ibèrica

Ciències Socials de 1r d'ESO 


Contingut, materials i recursos

Aula d'informàtica: representem el temps i l'espai
  1. Anàlisi d'informació digital, situació geogràfica i presentació en format de notícia
Llibreta
  1. El relleu i les costes de la Península Ibèrica i els arxipèlags balear i canari (Llibre, p.146-149)
  2. Clima, paisatges i riscos naturals a Espanya (Llibre, p.150-155 i 166)
  3. Relleu i costes de Catalunya (Llibre, p.156-157)
  4. Clima, paisatges i riscos naturals a Catalunya (Llibre, p.158-163)
Què aprendrem?
  • A aplicar a la Península Ibèrica el que hem après sobre el relleu i el clima d'Europa i conèixer-ne les característiques bàsiques.
  • A cercar informació rellevant per a l'anàlisi de la problemàtica mediambiental de la Península Ibèrica
  • A analitzar el cas de la problemàtica mediambiental de la Península Ibèrica per valorar i proposar alternatives amb criteris de sostenibilitat
  • Conèixer alternatives de gestió mediambiental en el marc dels ODS
Guia per a l'autoavaluació
  • Conec la geografia física bàsica de la Península Ibèrica?
  • Conec les característiques dels climes de la Península Ibèrica?
  • Sóc capaç d'analitzar les problemàtiques mediambientals de la Península Ibèrica i exposar-ne algunes característiques amb mitjans digitals?
Competències, criteris d'avaluació i sabers

  • Competències transversal 1, 2, 3 i 4
  • Competències específiques 1, 2 i 4
  • Criteris d'avaluació 1.1. a 1.4., 2.1. a 2.5., 4.1., 4.2. i 4.3.
  • Sabers A2, 4, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
  • Sabers B1
  • Sabers C9, 10, 11