diumenge, 28 de gener del 2024

SA08. Roma i la Mediterrània

Ciències Socials de 1r d'ESO 



Contingut, materials i recursos

Aula d'informàtica: representem el temps i l'espai
  1. Personalitzem un My Maps de Google (classroom)
  2. Personalitzem un eix cronològic digital: Tiki Toki (classroom)
  3. Llocs i dates fonamentals de Roma (classroom)
Llibreta
  1. Geografia i etapes de la història de Roma
    1. El món romà: d'una petita ciutat al domini de la Mediterrània (Llibre, p.265)
    2. L'època de la monarquia (Llibre, p.266)
    3. Govern i societat a l'època republicana (Llibre, p.266-269)
    4. Govern i societat a l'època imperial (Llibre, p.270-271)
  2. L'economia de Roma: agricultura, artesania i comerç (Llibre, p.272-273)
  3. La societat desigual a la vida quotidiana (Llibre, p.274-275)
  4. La societat urbana: la vida quotidiana en una ciutat romana (Llibre, p.278-279)
  5. La cultura romana
    1. L'auge de l'arquitectura civil (Llibre, p.276-277)
    2. Art i religió (Llibre, p.282-283)
    3. Escultura, pintura i mosaics (Llibre, p.280-281)
    4. El coneixement del món: ciència i filosofia
    5. La literatura de Roma (materials complementaris)
  6. Les conquestes de Roma: visions contraposades (Llibre, p.288)
  7. Conquesta i romanització de la Península Ibèrica: Hispània
    1. Conquesta de la Península i organització en províncies (Llibre, p.302-303)
    2. La romanització del territori: economia, societat, ciutats i vies de comunicació, cultura (Llibre, p.304-307)
    3. Ciutat i província: Tàrraco i la Tarraconense (Llibre, p.308-311)
  8. Què hem après?
Projecte


Visita a la ciutat grega i romana d'Empúries (materials complementaris)


 
 
Què aprendrem?
  • A cercar informació, contrastar-la i presentar-la en un entorn digital
  • A interpretar que el present és producte del passat
  • Les dades fonamentals de la història romana
  • A analitzar l'art romà i valorar-lo com a part del patrimoni cultural
  • A comprendre els conceptes de canvi / continuïtat / simultaneïtat
Guia per a l'autoavaluació
  • He realitzat correctament els exercicis de cerca d'informació i els he presentat correctament?
  • Sóc capaç de reconèixer elements d'herència romana en el món actual?
  • Conec les dades fonamentals de la història romana?
  • Sóc capaç d'analitzar una obra d'art romana?
  • Sóc capaç d'aplicar els conceptes de canvi / continuïtat / simultaneïtat
Competències, criteris d'avaluació i sabers

  • Competències transversal 1, 3 i 4
  • Competències específiques 1 i 7
  • Criteris d'avaluació 1.1. a 1.4, 7.1.
  • Sabers A12, 13 i  14
  • Sabers B4, 5, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 21, 22, 26, 27, 28, 29 i 30
  • Sabers C3, 4, 5, 6, 12 i 16