Contingut, materials i recursos
Aula d'informàtica: representem el temps i l'espai
- Personalitzem un My Maps de Google (classroom)
- Personalitzem un eix cronològic digital: Tiki Toki (classroom)
- Llocs i dates fonamentals de Roma (classroom)
Llibreta
- Geografia i etapes de la història de Roma
- El món romà: d'una petita ciutat al domini de la Mediterrània (Llibre, p.265)
- L'època de la monarquia (Llibre, p.266)
- Govern i societat a l'època republicana (Llibre, p.266-269)
- Govern i societat a l'època imperial (Llibre, p.270-271)
- L'economia de Roma: agricultura, artesania i comerç (Llibre, p.272-273)
- La societat desigual a la vida quotidiana (Llibre, p.274-275)
- La societat urbana: la vida quotidiana en una ciutat romana (Llibre, p.278-279)
- La cultura romana
- L'auge de l'arquitectura civil (Llibre, p.276-277)
- Art i religió (Llibre, p.282-283)
- Escultura, pintura i mosaics (Llibre, p.280-281)
- El coneixement del món: ciència i filosofia
- La literatura de Roma (materials complementaris)
- Les conquestes de Roma: visions contraposades (Llibre, p.288)
- Conquesta i romanització de la Península Ibèrica: Hispània
- Conquesta de la Península i organització en províncies (Llibre, p.302-303)
- La romanització del territori: economia, societat, ciutats i vies de comunicació, cultura (Llibre, p.304-307)
- Ciutat i província: Tàrraco i la Tarraconense (Llibre, p.308-311)
- Què hem après?
Visita a la ciutat grega i romana d'Empúries (materials complementaris)
Què aprendrem?
- A cercar informació, contrastar-la i presentar-la en un entorn digital
- A interpretar que el present és producte del passat
- Les dades fonamentals de la història romana
- A analitzar l'art romà i valorar-lo com a part del patrimoni cultural
- A comprendre els conceptes de canvi / continuïtat / simultaneïtat
Guia per a l'autoavaluació
- He realitzat correctament els exercicis de cerca d'informació i els he presentat correctament?
- Sóc capaç de reconèixer elements d'herència romana en el món actual?
- Conec les dades fonamentals de la història romana?
- Sóc capaç d'analitzar una obra d'art romana?
- Sóc capaç d'aplicar els conceptes de canvi / continuïtat / simultaneïtat
Competències, criteris d'avaluació i sabers
- Competències transversal 1, 3 i 4
- Competències específiques 1 i 7
- Criteris d'avaluació 1.1. a 1.4, 7.1.
- Sabers A12, 13 i 14
- Sabers B4, 5, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 21, 22, 26, 27, 28, 29 i 30
- Sabers C3, 4, 5, 6, 12 i 16