Obtenim informació de fonts molt diverses. Com sabem que aquesta informació és veraç? Com sabem com vivien gent d'altres èpoques si cap de nosaltres no hi hem estat mai?
Contingut, materials i recursos
Aula d'informàtica
- Prova de nombres romans amb ordinador
Llibreta
- Comptar el temps: els nombres romans i com passar d'anys a segles (Materials complementaris)
- Què és la història? (Llibre, p. 170)
- Les fonts històriques (Llibre, p. 170)
- Les etapes de la història i la línia del temps (Llibre, p. 171)
- Aprenem a valorar la qualitat de la informació. Cerca i anàlisi d'informació
Projecte
Conèixer i participar en projectes de l'Arxiu Comarcal del Pla de l'Estany
Què aprendrem?
- A extreure informació històrica de diferents fonts primàries i secundàries
- A comprendre la història com un procés de canvi i de continuïtats
- A comprendre la història com un procés en què tothom, homes i dones, hi han participat
- A conèixer la manera de comptar el Temps Històric
- A conèixer i participar en els projectes de l'Arxiu Comarcal del Pla de l'Estany
- A crear la meva carpeta d'aprenentatge amb Google Sites
Guia per a l'autoavaluació
- Sóc capaç d'explicar què és la història?
- Distingeixo entre fonts primàries i secundàries, i entre fonts orals, escrites, materials i audiovisuals?
- Reconec els àmbits polític, econòmic, social i cultural?
- Sé comptar amb nombres romans?
- Sóc capaç de passar d'anys a segles i de segles a anys?
Competències, criteris d'avaluació i sabers
- Competències transversal 2, 3 i 4
- Competències específiques 1, 3, 5 i 8
- Criteris d'avaluació 1.1 a 1.4, 3.1. a 3.5., 5.1. i 5.3., 8.1. i 8.4.
- Sabers A12, 13 i 14
- Sabers B1, 2 i 3
- Sabers C3, 4 i 5