Contingut, materials i recursos
Llibreta
- La capa d'ozó (Llibre, p.56)
- L'escalfament global i el canvi climàtic (Llibre, p.57 i 55 i 68-69)
- El cicle de l'aigua (Llibre, p.77-79)
- L'acidificació dels oceans (Llibre, p.84)
- L'amenaça a la biodiversitat
Aula d'informàtica i Projecte
- Elaboreu un pòster digital i un vídeo que tracti una problemàtica sobre el medi ambient per difondre'ls i conscienciar a tot l'alumnat de l'institut. Els productes que elaboreu han d'anar adreçats a explicar la problemàtica i proposar solucions. Cal triar les problemàtiques entre la llista següent (trobareu un punt de partida en les pàgines del llibre que se citen). Criteris a tenir en compte per elaborar el pòster digital i vídeo sobre medi ambient.
- Els boscos amenaçats (Llibre, p.119)
- El perill de la desertificació a Espanya (Llibre, p.155)
- Avantatges i inconvenients de l'energia eòlica (Llibre, p.168)
- El canvi climàtic vist des de Tuvalu (Llibre, p.75)
- Els rius de Catalunya en el context de l'estat de salut dels rius del món (Llibre, p.85)
- Avantatges i inconvenients de les plantes dessalinitzadores per a proveir aigua (Llibre, p.94)
Què aprendrem?
- A conèixer les principals problemàtiques mediambientals del món
- A participar activament en l’organització i desenvolupament de projectes de l’entorn que contribueixin a la millora ambiental de l'entorn i que integrin la capacitat per treballar en equip, la presa de decisions consensuades, la comunicació efectiva i la resolució de problemes
Guia per a l'autoavaluació
- Sóc capaç d'explicar les principals problemàtiques mediambientals del món?
- He participat activament en el projecte de la Unitat Didàctica d'acord amb la rúbrica disponible?
Competències, criteris d'avaluació i sabers
- Competències transversal 1, 2, 3 i 4
- Competències específiques 2 i 4
- Criteris d'avaluació 2.1., 2.2. i 4.2.
- Sabers A1, 2, 5, 6, 7 i 8
- Sabers B 32
- Sabers C10 i 11